čtvrtek 2. listopadu 2017

Nikdy nevěř čarodějnici se železnými zuby

Halloween je za námi a dušičky právě dnes rozblikají elektrická osvětlení, navodí mrazivý pocit v zádech až nám půjde pára od pusy. Bojíte se? 



Přemýšlela jsem dnes nad tím, co nejlepší bych "vypíchla" z knihy Královna stínů. A pak si říkám, proč ne třeba čarodějnici? Není to sice duch, ale i takové čarodějnice pojídající děti a zneužívající muže za účelem vlastní slasti a po té k hlavnímu chodu jejich večeře, se stávají docela často tématem hororových příběhů. A dnešní den je jako dělaný na trochu jinou verzi článku. 

Tentokrát mi nešlo o to napsat klasickou recenzi na knihu. Za prvé, protože mi přijde těžší psát recenze na pokračování již zaběhlých sérií. Je prakticky nemožné, aby pisatel neprozradil něco z předchozího děje. Za druhé, protože se v tom sama někdy ztrácím. 

Na Královnu stínů (Sarah J. Maas) jsem se vrhla po té, co vyšel nový díl Říše bouří. Chtěla jsem tyto dva díly číst po sobě. Je to docela maraton, jelikož jedna kniha čítá okolo 500ti stran. Na těchto stranách je spousta akce, romantika, tajemství, tak trochu mocenská válka o nadvládu a hlavně nad magií.

V tomto díle, v pořadí čtvrtém, se mi nejvíce zamlouvala a nejvíce mě překvapila postava Manon Blackbeak, ke které koluje na internetu spoustu fanartů, jeden krásnější než druhý a pár jsem jich vybrala. A proto bych Vám ji ráda představila v takovém jakémsi čarodějném medailonku. 

Manon Blackbeak je popisována jako nadpozemsky krásná, s alabastrovou pletí a stříbrnými vlasy. Její rudé rty kontrastují na bílé tváři. Vystouplé lícní kosti a černé oči v jejichž středu převládají zlaté tečky. Její zuby jsou však špičaté a železné, stejně tak dlouhé ostré nehty, které zatahuje jako drápy. Nenechte se zmýlit prvním dojmem. Tato žena vám totiž učaruje a jakmile se přiblížíte blíže té kráse, stačí jí jeden úsměv a vy se budete chtít někde schoulit do kouta a ani nedutat.

Manon je velitelka letky třinácti čarodějnic, k nimž ostatní vzhlížejí se skoro posvátnou úctou. Zároveň je dědička klanu čarodějnic. Tak proč to není ta nejbrutálnější a po krvi bažící čarodějnice ze všech? Na to si budete muset přečíst knihy. Nechci prozrazovat zásadní věci. Jen možná malinko navnadím tím, že Manon disponuje zvláštní empatií a sentimentem co se její třináctky týká a zdá se, že tak trochu měkne. Ale u ní to značí sílu. Má neskutečné charisma, které autorka úspěšně v Královně stínů prokreslila do nejmenších detailů.

Pokud Vás tato postava zajímá blíže, poprvé se vyskytla v knize Dědička ohně, podruhé v Královně stínů a graduje v knize Říše bouří. A mám ten pocit, že se s ní rozhodně nesetkáváme naposledy.


A co Vy? Máte pro strach uděláno? 


Žádné komentáře: