středa 11. dubna 2018

Miluji šťastné konce a co Vy?

O Velikonocích jsem ležela doma na neschopence a tak není divu, že jsem zvládla každý den jednu knihu. Konkrétně jsem se pustila do re-readingu Papírové princezny (recenzi najdete zde), Prokletého prince a završila jsem to Palácem lží od autorky píšící pod pseudonymem Erin Watt. Série se nazývá Royalové a je to dávka romantiky, drsnosti a krásných mužů.


Když jsem dočítala třetí díl a zbývalo jen něco málo posledních stran, nemohla jsem uvěřit, že by některé věci nechala autorka nedokončené. Ano, příběh Elly a Reeda měl sice šťastný konec, ale autorka nechala nevyřešený příběh Gideona a Savanny a nebo Eastona a jeho záhadné známosti.


Jaké překvapení mě čekalo, když jsem zjistila, že existují další dvě knihy a navíc i povídka, která je situovaná mezi třetí a čtvrtou knihu. A právě touto povídkou s názvem Tarnished Crown jsem se uchlácholila před večerem, neboť alespoň jedna věc bude dokončená a to konkrétně vztah Gideona a Sav, jehož mě bylo na příběhu Royalů nejvíce líto.

"I don't know how many guys she's screwed since she told me that she was going to hurt me the same way I hurt her, but I know she hasn't enjoyed it even once. How can she when her body belongs to me, like mine belongs to her?" 

(volný překlad: "Nevím s kolika muži se spustila od té doby, co přísahala, že mi ublíží tak, jako já ublížil jí. Ale vím, že si to ani jednou neužívala. Jak by taky mohla, když její tělo patří mě, stejně tak jako to moje patří jí?")

Příběh Sav a Gideona (nejstaršího z bratrů Royalových) byl jednou ze záhad série. Zároveň byl dost šokující a také mě nejvíce mrzel, a především to, že neměl šťastný konec.

Obě dvě postavy byly nešťastné a byla zde naznačena jejich společná historie. Sav se do Gideona zamilovala už v patnácti a Gideon byl od ní přitom několik let starší. Nakonec k sobě našli cestu a chodili spolu, když je hrozící skandál a předmět vydírání odtrhl od sebe násilím. Gideon již od první knihy byl velice uzavřený typ, věčně naštvaný a tajemný.

Sav byla zahořklá, ledová královna. Jak to s nimi ale bylo dávno před knihou Papírová princezna? Co tomu předcházelo? A jak to vlastně skončí?

V povídce Tarnished crown se konečně dozvíme, co se mezi nimi stalo a jak jejich příběh začal, skončil a jak bude pokračovat.

V mé e-čtečce čítala povídka něco okolo 181 stran. Příběh je rozdělen na tři různé formy, sledujeme přítomnost jak z pohledu Sav, tak i z pohledu Gideona. Ale to není všechno, v těchto kapitolách jsou ještě vsuvky, kdy postavy vzpomínají a retrospektivně se vracejí do minulosti na úplný začátek.

Vidíme tedy, jak se jejich vztah pomalu vyvíjel a kdo také zavinil jeho pád. I když je povídka dosti krátká, myšlenkové pochody a citová rozpoložení jsou zde dost zřejmé a vlastně až na jeden akčnější moment se celá povídka dá považovat za jakési uzavření.

Nehledejte nebo neočekávejte tedy moc dramatičnosti, spíše je celá povídka o emočních hranicích postav a jak se k přítomné situaci postaví, jak si to mezi sebou vyřeší a zda jsou schopni hodit minulost za hlavu.

Objevuje se zde také téma, které zavinilo jejich rozchod v sérii Royalové. Kromě vývoji postav samotných, zde vývoj příběhu není téměř žádný. Ale mě to nevadilo. Povídku jsem si chtěla přečíst právě kvůli tomu, aby měla dušička pokoj a dala i dvou zajímavým postavám ten šťastný konec.

Pokud vám tedy nějaké nevyřešené otázky straší v hlavě, nebo vám postavy ze série Royalové nedávají spát, doporučuji zakončit čtení třeba touto povídkou. Přečteno za jedno odpoledne.


Kterou z dvojic série Royalové jste si oblíbili nejvíce?

Žádné komentáře: