pondělí 8. srpna 2016

Knižní série

KNIŽNÍ SÉRIE v knihovně...
...závislost?





Po zaktualizování a přerovnání knihovny jsem si uvědomila, kolik knižních sérií vlastně mám. Z těch povinných samozřejmě nesmí chybět Tolkienův LoTR a Rowlingové HP. Z těch přečtených mohu zmínit Hunger Games, Nástroje smrti, Divergence, Mercy Thompson, Alfa a Omega a jiné. Rozhodla jsem se však vynést na světlo ty, které u mě ještě čekají na přečtení a překvapivě jsou to všechny teprve první díly. Některé z nich vyšly letos a na další si asi ještě počkáme. 
Knižní série můžeme buď milovat, nenávidět, nebo obojí najednou. To je i můj případ. Proč nenávidět? No protože by na nich mělo stát upozornění: "Čtení způsobuje závislost". U sérií je má závislost ještě více umocněná a ne a ne se odtrhnout. Jakmile dočtu jeden díl, už musím otevřít další a nedej bože, když ještě není dopsaný. Čtenářům G. R. R. Martina tímto přeji upřímnou soustrast.

Do jakých sérií se pustit? 


Ódinovo dítě a Jiskra v popelu jsou knihy s garancí kvalitního příběhu. Nacházím na ně jen pozitivní reakce a vysoká hodnocení ze strany čtenářů a recenzentů.

Obě dvě jsou docela bichle. A dohromady sčítají 886 stran fantasy příběhů. Jiskra v popelu je inspirována prostředím imperiálního Říma a Ódinovo dítě zase norskou mytologií.




Za další dvojici, kterou představím, jsem vybrala letošní novinku Univerzitu výjimečných a sérii Kázání ohně. Obě dvě mi svými anotacemi připomínaly Divergenci či Hunger games. Jedná se o dystopické knihy. Prostředí příběhů se odehrává ve světě, kde fungují kasty a třídy. Svět je zdevastován a mezi lidmi se objevují výjimeční jedinci. Těmi jsou i hlavní dvě hrdinky, ženy, které sní o trochu jiném systému než je ten, ve kterém jsou nucené přežívat.



Do dystopie ještě přiřadím Atlantský gen. Potěší především milovníky sci-fi. Co kdybyste mohli zjistit tajemství původu lidského života? Pustili byste se na tuto pouť, která zavede hlavní hrdiny do nejodlehlejších koutů světa a na tajná místa jejich minulosti?





Jaké série čekají ve Vaší knihovně?

Žádné komentáře: