čtvrtek 13. září 2018

Nádech: Když láska bolí (Penelope Douglas)

Kolikrát lze člověka nakopnout, než začne údery vracet zpět?



"Zhluboka jsem se nadechla a podívala se mu do očí. ,,Už jsem kvůli tobě brečela snad tisíckrát." Přidržela jsem mu před obličejem zdvižený prostředníček a zeptala se: ,,Víš, co tohle znamená?" Poklepala jsem si jím na oční koutek. ,,Že už jsem setřela poslední slzu, kterou jsi měl šanci vidět."

(s. 41)


Právě knihou Nádech bych ráda odstartovala nový školní rok. I když už nejsem školou povinná, léto mě docela vyčerpalo a nebyl čas ani nálada na to psát články. Na čtení knih jsem si ovšem udělala čas vždycky, a proto mám náměty na několik článků dopředu.

Nádech (Penelope Douglas) je letošní young adultka, která se dotýká téma šikany a jeho hranic. Najdeme v ní také témata násilí, alkoholu, gamblerství a sexu. První citace z této knihy vyjadřuje moment, kdy pohár Tatum (hl. hrdinka) přetekl. Ten moment, kdy si uvědomila, že už si nenechá více ubližovat. Shodou okolností to byl i ten moment, kdy ji její kdysi nejlepší kamarád a po té trýznitel (Jared) začal brát jako výzvu, sobě rovnou. A jak se říká, mezi láskou a nenávistí je dost tenká linie.

"Neboj, holka. Tohle musí jednou skončit. Koneckonců za devět měsíců maturujeme." ,,O čem to mluvíš?" ,,Mluvím o předehře mezi tebou a Jaredem," zacvrlikala K.C., seskočila z postele a zamířila k šatníku. ,,Nemůže to trvat věčně," zavolala na mě. Předehra?" (s.25)

Proč jsem tuto knihu vybrala na začátek školního roku? Protože tento příběh začíná také školním rokem. Postavy jsou teenageři, kterými cloumají emoce, touží po pozornosti a neví, jak vyjádřit své pocity.

Hra začíná. Příběh je sexy hravý a díky tomu udrží čtenářovu pozornost

Přitažlivé jsou také závody rychlých aut, které mi připomněly doby, kdy jsem seděla u počítače a "pařila" Need for speed. Kdo by nechtěl zažít takový adrenalin?

Tento mix je odvážný a návykový a pokud se vám líbila například kniha Papírová princezna (Erin Watt), bude se vám líbit i tato kniha.

Co je jisto jistě příjemné vědět je, že Nádech je první kniha z celé série. Doufám, že Ikar vydá i další díly a dozvíme se tak příběhy dalších postav, které si člověk prostě musí oblíbit. Hlavní hrdina Jared je charismatický ublížený kluk, který se zamiloval do dívky, jenž pro něj znamenala záchranné lano. Tuhle lásku ale pohřbil do hluboké propasti nenávisti a skryl za tajemstvími. Nevěděl, jak by jí své city dal najevo a tak si ji dobíral jediným způsobem, jaký znal.


K.C. je další postava a moje oblíbená - a i ta má své malé temné tajemství. Navíc je nejlepší kamarádkou Tatum - krásné ale plaché dívky, která má pro strach uděláno a nebojí se adrenalinových sportů. Pokud si čtení knihy chcete zpestřit, doporučuji přečíst zároveň s prvním dílem i novelu (Until You), která je řazená mezi první a druhý díl. Jde vlastně o převyprávění první knihy ale z pohledu Jareda.

"Pomalu ke mě přistoupil a z širokého úsměvu, který se mu objevil na rtech, se mi udělalo nevolno. S předstíranou lítostí si povzdechl. ,,Přinutím tě k pláči, kdykoli se mi zachce." prohlásil klidně a rozvážně. Věřila jsem mu každé slovo." (s. 41)

Anotace:


Návykový román napěchovaný touhou, odříkáním, bolestí... a opět touhou. Může se člověk, kterého milujeme, změnit v tyrana, a potom zase zpátky? ,,Jmenuju se Tate," říká hlavní hrdinka. ,,Ale on má pro mě jiné jméno. Kdysi jsme byli nejlepší přátelé, ale pak se s ním něco stalo, a teď mi dělá ze života peklo..." Mezi láskou a nenávistí je jen tenká linie. Tate už si nechce nechat ubližovat od kluka, kterého kdysi měla ráda. Když se mu postaví, přepíše tím pravidla a zjistí, že za Jaredovými zlými slovy se skrývá jeho vlastní bolest. A jí se přes všechnu nenávist rozbuší srdce, jen co se přiblíží.
(www.ikar.cz)

Žádné komentáře: